Nasze kreatywne zajęcia prowadzone są przez arteterapeutkę i certyfikowaną trenerkę sensorycznego rozwoju artystycznego.
Zajęcia rozwijające kreatywność z elementami sensoterapii i arteterapii, mają na celu rozwój twórczego myślenia, rozbudzenia wrażliwości estetycznej oraz indywidualnych zdolności twórczych dziecka. Ukształtują zainteresowanie sztuką i pasję, umocnią wiarę we własne możliwości, mały artysta odnajdzie swoje mocne strony.
„Kreatywne Dziecko” to zajęcia w grupach dostosowanych do wieku, dzięki temu, dzieci są bardziej zmotywowane i chętne do aktywności.
Grupy:
5 i 6 - latków
7, 8 i 9 - latków
10 i 11 - latków
Terapia ręki koncentruje się na rozwoju motoryki u dzieci i u dorosłych.
Jeśli Twoje dziecko zmaga się z trudnościami w pisaniu, chwytem ołówka/kredki, problemami z manipulowaniem małymi przedmiotami, precyzyjnym ruchem rąk, koncentracją uwagi podczas pisania lub rysowania, szybką męczliwością, niechęcią do wykonywania prac plastycznych i aktywności fizycznej, trudnościami z samoobsługą, to terapia ręki może okazać się bardzo pomocna.
W Rozwijance oferujemy kompleksową diagnozę przeprowadzoną przez wykwalifikowanego diagnostę i terapeutę I, II i III stopnia, który, w przyjaznej atmosferze zabawy, wykona z dzieckiem szereg badań i ćwiczeń dzięki którym oceni motorykę małą i dużą oraz na podstawie szczegółowego wywiadu z rodzicami, przygotuje indywidualny opis i plan terapii dostosowany do potrzeb dziecka.
Co zyska Twoje dziecko, podczas terapii?
- przygotujemy dziecko do czynności samoobsługowych (np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł)
- poprawimy zdolność koncentracji, skupienia uwagi dziecka oraz koordynację wzrokowo – ruchową
- będziemy doskonalić umiejętność chwytu, precyzję ruchów, cięcie nożyczkami
- pozna różne faktury, kształty, struktury, nabędzie umiejętności rozróżniania ich i normalizacji
- będziemy budować poczucie sprawstwa oraz pewność siebie
- poprawimy zdolności grafomotoryczne
- wniesiemy radość z nabywania nowych umiejętności
Zapraszamy dzieci na zajęcia indywidualne oraz grupowe (warunkiem jest utworzenie grupy przynajmniej trójki dzieci)
Umiejętności czytania i pisania odgrywają kluczową rolę w powodzeniu szkolnym każdego dziecka, są niezbędne do poznawania i rozumienia otaczającego nas świata.
Dobrze jest uczyć się w miejscu, które zapewnia bezpieczeństwo, zrozumienie potrzeb oraz przyjazną atmosferę, która zachęca do nauki i buduje pewność siebie, dlatego zapraszamy Państwa dzieci na indywidualną naukę czytania i pisania Metodą Strukturalną, którą prowadzi terapeutka MS.
Dla kogo?
- dla dzieci, które nie mają większych problemów z opanowaniem czytania i pisania, ale chcą je wzmocnić i rozwijać lub nadrobić zaległości szkolne
- dla dzieci, u których występują różnego rodzaju trudności w tym zakresie, np. dysleksja, dysgrafia, problemy z motywacją lub koncentracją
- dla dzieci z problemami w zakresie planowania i organizacji nauki
Na naszych zajęciach stosujemy spersonalizowany program edukacyjny, oparty na Metodzie Strukturalnej. Terapeuta, na podstawie wyników przeprowadzonej diagnozy KOCP, uzyskuje informacje o przyczynach trudności w nauce czytania i pisania, co pozwala na podjęcie kroków dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka.
Podstawą metody, którą stosujemy w trakcie terapii, są sylaby oraz ich układ od najprostszych struktur. To sekwencyjna metoda nauki czytania i pisania, uwzględnia wieloetapowość procesu nabywania tych umiejętności. Terapia jest intensywna, przy ścisłej współpracy z opiekunami, dzieci szybko zaczynają składać całe wyrazy i zdania, dzięki czemu nauka staje się bardziej motywująca.
Metoda Strukturalna jest najczęściej stosowaną metodą nauki czytania i pisania w Norwegii i Islandii, cieszy się popularnością i dużym uznaniem wśród pedagogów, jej wysoka skuteczność została potwierdzona w badaniach naukowych przeprowadzanych na Uniwersytecie Śląskim. Metoda Strukturalna posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Dysleksji i pozytywną opinię prof. Marty Bogdanowicz i prof. Ewy Ogrodzkiej – Mazur.
Terapia prowadzona indywidualnie.
Nauka czytania rozwija naturalne zdolności każdego malucha oraz myślenie operacyjne, które przekłada się na zdolności intelektualne dziecka.
Korzyści z wczesnej nauki czytania:
- funkcjonalny i strukturalny rozwój mózgu
- lepszy słuch fonemowy, dzięki czemu dzieci mają większy zasób słów i szybciej uczą się języków obcych
- rozwój naturalnej ciekawości poznawczej dziecka
- budowanie poczucia własnej wartości
Na naszych zajęciach z wczesnej nauki czytania, wykorzystujemy elementy metody
symultaniczno – sekwencyjnej (tzw. sylabowej) oraz sensoterapii, ponieważ bazujemy na zainteresowaniach oraz spontanicznej zabawie i aktywności dzieci. Wprowadzanie do nauki czytania nie odbywa się w izolacji od pozostałych aktywności dziecka. Realizując zajęcia angażujemy funkcje wzrokowe, słuchowe, dotykowe, ruchowe, a każde spotkanie, to nowa świetna zabawa!
Wprowadzamy w świat czytania w sposób harmonijny i łagodny, ponieważ nauka czytania, to dla dzieci jedno z największych wyzwań edukacyjnych.
Zapraszamy dzieci w wieku od 4 do 9 lat.
Zajęcia odbywają się w małych grupach, dostosowanych do wieku.
SENSORYCZNA NAUKA CZYTANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW
Dlaczego multisensoryka?
Multisensoryka angażuje jednocześnie różne zmysły - wzrok, słuch, dotyk, smak, węch, równowagę i propriocepcję, czyli czucie głębokie. Celem naszych zajęć matematycznych jest wzmocnienie nauki i rozwoju poprzez dostarczenie bodźców, które stymulują różne obszary mózgu dziecka. Dzięki zaangażowaniu wielu zmysłów lepiej zapamiętujemy informacje, tworzymy trwalsze połączenia neuronowe i rozwijamy zdolności poznawcze.
Jaka wyglądają zajęcia?
Każde spotkanie, to nowa przygoda!
Stawiamy na aktywność i urozmaicenie. Zajęcia obejmują zabawy ruchowe, usprawniające motorykę dużą i małą, wspólne matematyczne gry, eksperymenty, zabawy plastyczne i sensoryczne, dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
Na zajęcia, które będą odbywają się w bardzo małych grupach dostosowanych do wieku dzieci, zapraszamy dzieci w wieku od 5 do 8 lat.
ROZWÓJ ZDOLNOŚCI POZNAWCZYCH I KONCENTARCJI
Gimnastyka mózgu to forma zajęć, która wykorzystuje ruch i integrację sensoryczną, aby wspierać rozwój poznawczy i funkcje mózgu.
Zajęcia z gimnastyki mózgu w RozwiJance, to nauka przez zabawę, wspomagająca rozwój sensoryczny, motoryczny, poznawczy i emocjonalny dziecka.
Podczas naszych zajęć dzieci ćwiczą koncentrację, uwagę, koordynację obu półkul mózgowych, motorykę dużą i małą, spostrzegawczość i kreatywność, a wszystko to w radosnej i przyjaznej atmosferze.
Na naszych zajęciach nie zabraknie także relaksacji i ćwiczeń wyciszających.
Korzyści z gimnastyki mózgu:
poprawa koncentracji i uwagi
rozwój koordynacji ruchowej
wsparcie rozwoju motorycznego, poznawczego i emocjonalnego
stymulacja różnych obszarów mózgu
wzmocnienie zdolności emocjonalno - społecznych
poprawa zdolności uczenia się
Zapraszamy dzieci w wieku od 5 - 10 lat.
Ćwiczymy w małych grupach:
5-6 latków
7-8 latków
9-10 latków
TUS, czyli Trening Umiejętności Społecznych, to zajęcia psychoedukacyjne, które skupiają się na wzmacnianiu kompetencji społecznych. W pracy wykorzystujemy Relacyjną Metodę TUS według Węglarz - Bentkowskiej, która wyróżnia osiem obszarów kompetencji społecznych:
- emocje, normy społeczne, komunikacja interpersonalna, rozwijanie teorii umysłu, samowiedza i samoświadomość, asertywność, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami oraz współpraca.
Na zajęciach poświęcamy każdemu obszarowi tyle czasu, ile wymaga indywidualna sytuacja każdego dziecka.
Podczas diagnozy i konsultacji z rodzicami identyfikujemy obszary szczególnej uwagi oraz zwracamy uwagę na mocne strony dziecka, ponieważ to one są dla nas fundamentem rozwijania nowych kompetencji.
Dlaczego trening umiejętności społecznych jest tak ważny dla dzieci i młodzieży?
W świecie pełnym wyzwań społecznych i emocjonalnych, umiejętność radzenia sobie z emocjami, nawiązywania relacji i rozwiązywania konfliktów to kluczowe kompetencje – tak samo ważne, jak matematyka czy język angielski. Nie wszystkie dzieci zdobywają je naturalnie, często potrzebne jest wsparcie, ćwiczenia i bezpieczne środowisko do nauki.
TUS to sprawdzona metoda wspierania dzieci i młodzieży w budowaniu relacji, rozumieniu siebie i innych oraz rozwijaniu pewności siebie.
Dlaczego warto zapisać dziecko na TUS w RozwiJance?
• Uczymy, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach społecznych.
• Pomagamy lepiej rozumieć emocje – swoje i innych.
• Wzmacniamy poczucie własnej wartości i umiejętność współpracy.
• Tworzymy bezpieczną przestrzeń do ćwiczeń i rozwoju bez oceniania.
TUS To inwestycja w przyszłość Twojego dziecka – nie tylko w lepsze funkcjonowanie w szkole, ale też w dorosłym życiu.
Trening, w zależności od potrzeb dziecka, indywidualny lub w małych grupach, dostosowanych do wieku dziecka, prowadzi certyfikowany terapeuta TUS.
W Rozwijance sprawimy, że Twój wyczekiwany dzień stanie się jeszcze bardziej wyjątkowy!
W cenie zapewniamy 2-godzinną opiekę nad dziećmi, warsztaty kreatywne, świetną zabawę, tematyczną dekorację sali oraz zdrowe przekąski i napoje.
Atrakcje dodatkowo płatne:
Tort
Przedłużenie przyjęcia o 1 godzinę
Już wkrótce zorganizujesz u nas roczek, baby shower i inne przyjęcia okolicznościowe, warsztaty, a nawet sesję zdjęciową!
790 304 542
rozwijanka.przestrzen@gmail.com
Ulica Kościuszki 81
64-030 ŚMIGIEL